11.02.2025r. w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wielbarku odbyło się spotkanie 10 szkół z województwa warmińsko-mazurskiego, które otrzymały Krajowy Certyfikat Przedszkole/Szkoła Promująca Zdrowie:
- Przedszkole Miejskie nr 32 w Olsztynie,
- Przedszkole Miejskie nr 14 im. Niezapominajki w Olsztynie,
- Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wielbarku,
- Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Sportowymi im. Szarych Szeregów w Lidzbarku,
- Szkoła Podstawowa nr 33 im. Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF w Olsztynie,
- Szkoła Podstawowa im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Liskach,
- Szkoła Podstawowa im. Marii Zientary-Malewskiej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kozłowie,
- Szkoła Podstawowa nr 7 im. Ziemi Warmińskiej w Olsztynie,
- Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną KOŁO w Działdowie,
- Zespół Szkół Gastronomiczno-Spożywczych im. Wisławy Szymborskiej w Olsztynie.
W spotkaniu udział wzięli również członkowie Wojewódzkiej Kapituły programu Przedszkole/Szkoła Promująca Zdrowie
- Warmińsko-Mazurski Wicekurator Oświaty – Adam Sławomir Szkolnik,
- Wicedyrektor WSSE Olsztyn – Agnieszka Wabik,
- Wicedyrektor NFZ o/Olsztyn - Joanna Eljasiak,
- Przedstawiciele KOWR w Olsztynie - Andrzej Szczapa i Joanna Lewarowska,
- Wizytatorzy KO Olsztyn – Anna Zdaniukiewicz oraz Beata Gojło.
Wśród zaproszonych gości byli również – Agnieszka Dziczek – Sekretarz Urzędu Miejskiego w Wielbarku, Tomasz Liwartowski – dyrektor PSSE w Szczytnie, Monika Ciecierska-Chełstowska – wicedyrektor PPP w Szczytnie.
W pierwszej części spotkania uczestnicy wysłuchali wykładu p. Katarzyny Podolak-Turek z Poradni PP w Szczytnie: Szkoła przestrzenią życzliwości i zrozumienia, dbająca o dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży, zaspakajającą ich potrzeby rozwojowe”.
Druga część spotkania przeznaczona była na prezentację dorobku wyróżnionych szkół i przedszkoli, jak również na dyskusję nad problemami wynikłymi podczas realizacji zadań związanych z realizacją programu.