INSTRUKCJA INSTALACJI I AKTUALIZACJI DZIENNIKA WYKONYWANA PRZEZ RODZICA
https://www.youtube.com/watch?v=KUlt4XcjEbg - link do filmu instruktażowego dla rodziców, którzy nie posiadają dziennika szkolnego
https://www.youtube.com/watch?v=MjECJaqawZw - link do filmu instruktażowego jak dodać kolejne dziecko do dziennika eduVULCAN
DLA RODZICÓW, KTÓRZY MIELI JUŻ ZALOŻONY DZIENNIK W
NASZEJ SZKOLE
Polecamy obejrzeć filmik instruktażowy zamieszczony pod poniższym linkiem:
https://dziennik.vulcan.edu.pl/akz/
Znajdą Państwo tam także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące
nowej wersji dziennika.
- INSTRUKCJA AKTUALIZACJI DZIENNIKA
1. Wchodzimy na stronę https://uonetplus.vulcan.net.pl/gminawielbark
2. Aby zaktualizować dziennik wybieramy „logowanie przed zmianą”.
3. Logujemy się.
4. Potwierdzamy dane swoich dzieci. (wpisujemy 4 ostatnie cyfry numeru PESEL)
5. Wybieramy typ konta. (eduVULCAN lub zwykłe konto)
Jeśli wybiorą Państwo konto zwykłe to dla każdego dziecka trzeba będzie
założyć oddzielne konto, eduVULCAN nie wymaga kilku kont i jest do niego
stworzona aplikacja.
- Po wybraniu konta eduVulcan, klikamy utwórz konto i uzupełniamy formularz. Po
utworzeniu konta potwierdzamy swój adres e-mail. Od momentu utworzenia konta
nie logują się Państwo do dziennika przez link podany w punkcie 1, lecz
następującym: www.eduvulcan.pl
- Po wybraniu konta zwykłego, otrzymujemy nowy adres dziennika (nie logujemy się
już adresem podanym w punkcie pierwszym) i nowy wygenerowany automatycznie
login, którego nie można zmieniać. Ustawiamy hasło i wpisujemy swój adres e-mail
(potrzebny w przypadku zgubienia hasła). Utworzone w ten sposób konto zwykłe
dotyczy tylko jednego dziecka! Jeśli posiadają Państwo dwójkę lub więcej dzieci
konieczne jest stworzenie kolejnych kont, co wiąże się z osobnymi loginami i
hasłami.
Wyprawka dla ucznia klasy pierwszej w roku szkolnym 2024/25
1. 2 teczki z gumką A4
2. blok techniczny mały biały i kolorowy
3. blok zwykły mały biały
4. wycinanka mała i duża
5. duża plastelina
6. farby plakatowe 12 kolorów
7. gruby pędzel
8. klej 3 sztuki
9. 1 sztuka dużego białego brystolu
10. 3 kolorowe bibuły
11. piórnik z wyposażeniem - 3 ołówki, temperówka zamykana, kredki grube Bambino, dostosowane nożyczki, linijka, która mieści się w piórniku, gumka do ścierania
12. 1 zeszyt w trzy linie, 1 zeszyt w kratkę
13. gruba teczka tekturowa, która posłuży do rzeczy plastycznych
14. biała koszulka, czarne lub granatowe spodenki, białe skarpetki, buty sportowe na białej podeszwie w podpisanym worku na wf
15. buty sportowe na zmianę w klasie również podpisane, najlepiej w drugim worku
16. po otrzymaniu podręczników i ćwiczeń będą też potrzebne okładki
Podręczniki i materiały ćwiczeniowe do edukacji wczesnoszkolnej uczeń otrzymuje ze szkoły – w ramach dotacji celowej.
Koncepcja Szkoły Promującej zdrowie
Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia.
Obecnie w sieci Szkół dla Zdrowia w Europie (Schools for Heath In Europe – SHE) przyjmuje się eko-holistyczny model szkoły promującej zdrowie. Zakłada on istnienie powiązanych wzajemnie ze sobą pięciu kluczowych elementów „wewnątrz” szkoły oraz oddziaływanie czynników zewnętrznych.
Aktualnie w krajach należących do SHE istnieje zróżnicowane podejście i różnorodne modele SzPZ. Szkoła promująca zdrowie jest raczej procesem dokonującym się w określonym kontekście, a nie efektem wdrażania ogólnie ustalonych zasad.
W Polsce koncepcja szkoły promującej zdrowie stale się rozwija i ulega modyfikacjom. Przyjęto, że:
Szkoła
- Jest środowiskiem, którego społeczność nie tylko uczy się i pracuje, ale także żyje – nawiązuje kontakty z innymi, przeżywa porażki i sukcesy, odpoczywa, bawi się Szkoła jest więc miejscem, w którym społeczność ma nie tylko wywiązywać się z obowiązków, ale także powinna dobrze się czuć.
- Jest elementem środowiska lokalnego: oba te środowiska wzajemnie na siebie oddziałują.
- Jest miejscem,które przygotowuje młodych ludzi nie tylko do następnego etapu edukacji, ale również do życia, w tym do dokonywania „zdrowych” wyborów.
Promująca
- Tworząca warunki (fizyczne i społeczne), sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia.
- Umożliwiająca aktywne uczestnictwo społeczności szkolnej w działaniach na rzecz zdrowia.
Zdrowie
- Ma cztery wymiary: fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy, które powinny być w harmonii.
- Decydujeojakości życia ludzi obok wykształcenia i warunków
Na podstawie opracowanych standardów przyjęto polską definicję Szkoły Promującej Zdrowie oraz opracowano nowy model takiej szkoły.
Definicja szkoły promującej zdrowie
Szkoła promująca zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną:
- systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej,
- wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.
Standardy Szkoły Promującej Zdrowie
Przyjęty model SzPZ stanowił punkt wyjścia do opracowania czterech standardów.
Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i innych obowiązujących aktach prawnych i ponadto:
- Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
- Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
- Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.
- Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami
Są to standardy jakości pracy szkoły w zakresie promocji zdrowia. Standardy te spełniają
- Wyznaczają główne kierunkipracy (cechy) Opisują one jej model oraz specyfikę wyróżniającą te szkoły od innych, które nie podjęły się tworzenia SzPZ.
- Stanowią punkt wyjścia do programowania ewaluacji SzPZ, czyli sprawdzania, w jakim stopniu szkoła zbliża się do poziomu, który można by uznać za „idealny”.
Na podstawie:
Woynarowska B., Stępniak K.(2002), Ewolucja koncepcji i modelu szkoły promującej zdrowie w Europie, Wychow. Fiz. Zdrow.,
Woynarowska B., Stępniak K. (2002), Cele i modele szkoły promującej zdrowie w różnych krajach Europy. Edukacja.
Koncepcja szkoły promującej zdrowie - otwórz
Certfikat Szkoły Promującej Zdrowie
Plany pracy w ramach projektu Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentacja działań promujących zdrowie
Podkategorie
Projekty
"Gimnazjalista poznaje, dba i chroni środowisko Gminy Wielbark"
Projekty - szkoła podstawowa
Projekt